Így könnyebb a matek! – Smart E-MATHS projekttalálkozó Gútán

Innovatív matematikai módszertanok kidolgozása volt a témája annak a kétnapos Erasmus+ projekttalálkozónak, amelynek házigazdája a gútai Corvin Mátyás Alapiskola volt. Az eseményen három ország képviselői vettek részt – Magyarország, Szlovákia és Románia.

<strong>Csütörtöki Erzsébet, az iskola igazgatónője</strong> megnyitó beszédében üdvözölte <em>Horváth Árpádot,</em> Gúta Város polgármesterét, <em>Szőköl Istvánt,</em> a gútai Corvin Mátyás Alapiskola mellett működő Szlovákiai Magyar Szülők Szülői Szövetség elnökét, a Komáromi Módszertani Pedagógiai Központ igazgatóját, továbbá <em>Borsos Endrét</em>, a budapesti Interregió Fórum Egyesület elnökét, <em>Kiss Erzsébetet</em>, az Új Esély Egyesület igazgatóját, valamint <em>Bálint Miklóssy Enikőt</em>, a Hargita Megyéért Egyesület igazgatóját. A projekttalálkozó szakértői mellett köszöntötte a többi gútai oktatási intézmény vezetőit és matamatikaoktatóit.

„Iskolánk pedagógusai mindig nyitottak voltak az új információkra, lehetőségekre, hogy haladva a korral a tanulók számára a lehető legjobb elérhető tudást biztosítsák. Most mi is azon kiválasztottak közé tartozunk, akik fejlesztő munkájukkal hozzájárulhatnak az innovatív módszertanok kidolgozásához” – mondta.

Utána <strong>Borsos Endre projektvezető</strong> a program koncepciójáról adott bővebb tájékoztatást. Elmondta, hogy a Smart E-MATHS című projekt célkitűzése egy differenciált, e-learning alapú módszertani innováció kidolgozása, mely a matematikaoktatás eredményességéhez járul hozzá. Ennek köszönhetően a gyerekek majd – tantermi oktatás keretében – táblagépen fognak dolgozni és tanulni.

Egy jó oktatószoftvernek a megfelelő, felhasználóbarát keretrendszer mellett érdeklődést felkeltő, a célcsoport igényeihez igazodó tartalommal kell rendelkeznie, vagyis az alkalmazás tartalmi elvárásai: a diákok életkorát, felkészültségi szintjét szem előtt tartó, rövid, tömör, informatív és a 21. század kihívásainak megfelelő tananyagok és feladatok kidolgozása. Ezen szempontokat figyelembe véve azon dolgoznak, hogy a bevont intézmények és szakemberek nagy elégedettséggel használhassák a projekt oktatószoftverét.

A hétvégén a pedagógusok és oktatási szakértők aktívan dolgoztak a tananyag, a mérések, a módszertani kézikönyv, valamint demó feladatok kidolgozásán. Így, a projekt során kifejlesztett tananyagok tesztelése 2020 márciusától felvidéki, magyarországi és erdélyi iskolákban kezdődhet majd el.

Vélemény, hozzászólás?